KOE-principe
Wij geloven er sterk in dat ELK bedrijf kan groeien als de focus op deze 3 pijlers ligt: kosten verlagen, omzet verhogen en efficiëntie verbeteren.
KOSTEN VERLAGEN
Analyse
We starten steeds met het in kaart brengen van jouw specifieke horecazaak. Daarbij krijg je een duidelijk overzicht waar de kosten gereduceerd kunnen worden.
- Haalbaarheidsstudies (voor beginnende horecazaken)
- Food- en beveragecost in kaart brengen
- Analyse wastemanagement
- Contractanalyse, prijzen vergelijken ten opzichte van de marktprijzen
- ... ontdek hier meer adviezen
Plan van aanpak
Bij het draaiend houden van je onderneming zijn er bepaalde kosten onvermijdelijk.
Een duidelijk plan van aanpak zorgt voor een duidelijk bestedingsbudget per element. Zo zorg je ervoor dat er geen onnodige kosten gemaakt worden.
- Opstellen financieel plan
- Cashflow planning
- Verkoopstrategie implementeren
- Dashboards ontwikkelen
- Implementatie wastemanagement
- Contacten huidige of nieuwe leveranciers
- ... ontdek meer
"Als je weet waar het misloopt is je probleem al voor 50% opgelost!"
We snappen best dat het niet altijd gemakkelijk is de juiste elementen te bepalen waar het minder goed gaat, daarom helpen we graag met een GRATIS brainstormsessie.
Schrijf je in via onderstaande knop:
OMZET VERHOGEN
Verkoopcijfers
Na een grondige analyse van je verkoop statistieken, kijken we samen waar de verbeterpunten liggen.
We tonen je graag even welke elementen er invloed hebben op jouw verkoopcijfer:
PERSONEEL
Je personeel is het uithangbord van jouw onderneming. Zorg er dus ook voor dat zij zich gelukkig voelen in de job. Ze stralen dit gegarandeerd uit naar jouw klanten.
"Een vriendelijke lach zorgt ook voor een tevreden klant."
VRAAG & AANBOD
Bij de analyse wordt er gekeken naar de vraag en welk aanbod je daar tegenover plaatst. Door een goede opvolging kunnen we snel zien welke producten aanslagen en welke eigenlijk niet verkopen zonder daarbij over 1 nacht ijs te gaan.
Ook zorgen we voor de juiste visuele ontwerpen van je menukaart en aanbod zodat dit bij jouw consument (ge)raakt.
COMMUNICATIE
Jouw boodschap op de juiste manier, bij het juiste publiek krijgen en via de juiste kanalen (online en offline)
Welk taalgebruik neem jij aan en komt dit overeen met jouw doelpubliek?
Hopelijk maak je ook gebruik van offline hulpmiddelen om jouw boodschap te verspreiden? Digitale marketing is maar een deel van het geheel. Denk dan bijvoorbeeld aan gedrukte affiches, flyers, posters, ...
VISUELE IDENTITEIT
Jouw visuele identiteit is van groot belang om herkenning, vertrouwen en bekendheid te creëren.
Heb je een logo en komt dit consistent in beeld?
Gebruik je dan ook steeds de juiste kleuren?
Welk gevoel wil je meegeven bij het visuele aspect?
Ook deze identiteit heeft invloed op het koopgedrag van consumenten!
We hebben een graficus ter beschikking om jouw huisstijl en alles wat daarbij komt kijken in orde te maken.
Ons grafisch talent met oog voor detail: Grafisch bedenker, Annabel
Jouw klant is niet meer dezelfde als 10 jaar geleden, ze komen waarschijnlijk niet meer (alleen) omdat ze honger of dorst hebben. Ze zoeken ook naar een betekenis en beleving in jouw horecazaak en maken dus ook een bewustere keuze die verder gaat dan jouw aanbod alleen.
Een aankoop gebeurt altijd vanuit een behoefte, daarom vertrekken wij vanuit de behoefte en bepalen we zo welke acties er nodig zijn om deze behoeftes te vervullen.
EFFICIËNTIE VERBETEREN
✔ Kent iedereen zijn taak? En wie draagt er de verantwoordelijkheid voor?
✔ Hoe kunnen we sneller en efficiënter werken?
✔ Hoe is het gesteld met de digitalisering binnen mijn bedrijf?
✔ Heeft iedereen dezelfde definitie van efficiëntie?
Efficiënt werken zorgt niet alleen voor een enorme besparing in tijd, maar ook nog eens voor een besparing in kosten en leidt tot minder frustratie!
Laat ons zeker weten waar jij nog tegenaan botst:
Ontdek ook: